24.11.12

Serenity Cupcakes





Serenity Cupcakes
Hvad?
Et af Københavns førende cupcake'erias, der sælger tøsede kopkager i alle farver og former.
Hvor?
Grønnegade 32, 1107 København K.
Hvornår? 
Hverdage fra 12-17 & fredag + lørdag 12-19(lørdag kun til 17)


I weekenden trængte vi til noget (mere) sødt og vi besøgte derfor det omtalte cupcakeria, Serenity Cupcakes. Den fine butik, hvor du kan bestille dine cupcakes to go eller to stay, ligger i en sidegade kort fra Kgs. Nytorv.
Da vi havde kringlet os igennem Strøget og de maaange mennesker, kom vi endelig til det sagnsopspundne bageri, der er blevet sludret om i kroge, i blogland og i "Den store bagedyst", der kørte på dr1.
Vi trådte indenfor og kunne lynhurtigt se, at det blev til en take away, for det lille lokale var tæt pakket af mennesker fra "all over". 
Menuen stod på alt fra lyserøde sukkerdrømme, til klassiske chokoladecupcakes, og vores øjne blev mindst 3 gange større, da vi stod og kiggede.
Efter at have skudt et par hurtige billeder og snakket med Laura, der præsenterede udvalget, havde vi bestemt os. Det skulle være en Chocolate O' Dream med marengstopping og oreostykker!


Anmeldelse
-Lulu og Liva giver point fra 1-5 i hver kategori.


Smag
Liva: Den berømte cupcake får kun 2 point af mig, da jeg mildt sagt ikke forstod, hvad alle folk havde hidset sig op om. Det var jo bare en cupcake med en oreo i bunden? Måske er det mig, der bare ikke synes at cupcakes er det helt store, og at alle andre er glade for den lidt tørre bund med den overdådige frosting, men skuffet blev jeg altså.
Lulu: Smagen i denne cupcake var ikke noget særligt. Mine forventninger var høje, ikke mindst fordi de er så hypede, men også fordi at de er så fejlfrie i deres udseende og indpakning (se billede!). Det bliver 3 herfra, da cupcaken var middelmådig og ikke levede op til mine forventninger, desværre. 
Udseende
Liva: Okay, her blev jeg tilgengæld ikke skuffet. De flotte cupcakes var ligeså tøsede og søde, som jeg havde forventet, og en oprigtig fryd for øjet. 3,5 point!
Lulu: 4. De er jo mega flotte, tilpas tøsede og så er indpakningen så sød.
Konsistens
Liva: Øv! Aldrig har jeg smagt så tør en cupcake. 1 point herfra (men det er kun for frostingen).
Lulu: Cupcaken var tør. Altså helt vildt tør. Marengsfrostingen var dejlig blød, men det bliver desværre kun til 1,5 point herfra.

Over all
Altså ikke en særlig god cupcake, men en super hyggelig café, med rigtig god service, selvom der er travlt i løbet af dagen!
Besøg Serenity Cupcakes hvis du er til hygge og en sød kage
-og hvem ved, måske du har en helt anden oplevelse end os?

Kram,
Liva & Lulu

OBS: Ugen efter inviterede Miriam fra Serenity os til at smage hendes cupcakes igen, fordi hun var rigtig ked af, at vi havde haft en lidt blandet oplevelse. Vi var glade for invitationen, og tog der ind for at smage en af hendes frugtcupcakes, og vi må indrømme, at den var ret god!
Så hvis I skal der ind, hvilket vi faktisk anbefaler, er hendes cupcakes med frugt pengene værd :)



2 kommentarer:

  1. Jeg skal derind imorgen for første gang med en veninde, og jeg glæder mig meget! Dog ærgeligt at høre de skuffende resultater, måske jeg ikke skulle bestille en chocolate o'dream så :)
    - Frida, http://bakedbyblondie.blogspot.dk

    SvarSlet
  2. ALtså, det er i hvert fald oplevelsen værd, så må du endelig skrive igen, når du selv har smagt på sagerne, det kunne jo være, at vores smagsløg havde en dårlig dag?
    Kram

    SvarSlet