28.4.13

Havregrynskugler


Jeg tror aldrig, at jeg har mødt nogen der ikke kunne lide havregrynskugler. De er jo egentlig ikke noget specielt, men hver eneste gang man tager en bid, skriger det barndom og kakao i hele ansigtet. Det er jo ikke til at stå for. Jeg elsker dem i hvert fald, og jeg kan stadig huske alle de gange jeg har fedtet med havregryn og kakao, ca. spist halvdelen fra skålen (haha ups) og trillet massere af havregrynskugler!


Disse havregrynskugler er fyldt med dejlig vanilje og kaffe, og er perfekt til alle de kommende sommerlune aftener!

Havregrynskugler
ca. 30
125 g blødt smør
75 g sukker (du kan også bruge flormelis, hvis du ønsker en lidt finere konsistens)
1 vaniljestang
20 g kakao
75 g havregryn
Omkring 6 spsk kaffe (jeg brugte stempel)

Kokosmel eller havregryn til at trille dem i.

Skrab kornene ud af vaniljestangen og mas dem i lidt sukker. Rør alle ingredienserne sammen til en fast, men klistret masse. Tilpas klistret til at havregrynene eller kokosmelet kan sidde fast. Tilsæt evt. mere kaffe. Rul massen til kugler og tril dem i kokosmel eller havregryn og stil dem på køl i en tætsluttende dåse.

*Kaffen kan erstattes med f.eks. appelsinjuice, hvis man ikke er til kaffesmagen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar